Nereden Başlamalıyım ?

Öncelikle şunu belirtmek isterim, cambazlığı öğrenmeden ip üstüne çıkmaya kalkarsanız tabiki düşersiniz :P Başlanılıcak en güzel yer tabiki yine yardım dosyasıdır. Kısaca uzatmadan, adım adım bir kaç tavsiyeyle benim gittiğim yolu tarif ediyim hemen ;

1 ) Ne yapıp, yapamayacağınızı bilmelisiniz.
2 ) Yapmak istediğiniz projeyi tüm hatlarıyla kafanızda oluşturmalısınız.
3 ) Auto-it scriptle beraber gelen yardım dosyasını ilk başta kısaca bir gözden geçirmelisiniz.
4 ) Forumlardaki yeni başlayanlar için bölümlerini takip etmelisiniz.
5 ) Yardım dosyalarındaki örneklendirmelerden mutlaka yararlanmalısınız.
6 ) Ufak örnekler yapmakla işe başlayabilirsiniz.

Ufak tefek işlerle başlamaktan korkmayın, ilk başta basit mesaj kutuları şaka programları vs ile başlayın zaman geçtikçe kendiliğinden farklı şeyler ortaya çıkmaya zaten başlayacaktır.

Gereken tek şey sabırdır, ve daha öncede söylediğim gibi en sağlam öğreticiniz yardım dosyasıdır.
Gereken bütün cevapları o verir, çok detaylıdır kendisi, güzel hazırlamışlar saolsunlar :)

Ilk zamanlarda 3-4 gün uğraştığınız scriptleri gün geçtikçe dahada kısa zamanda yapmaya başlıcaksınız, ve en son bu 5dk ya kadar düşücek :) yeterki sabrınız olsun, programlamada sabrın sonu selamettir :P

Kafanıza takılan herşeyi Auto-it Forumları nda bulabilirsiniz.
Ve Konular kısmında en baştan başlayarak, ilk adımı rahatca atabilirsiniz.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba ben ahmet.. bu işte yepyeni fakat öğrenmek için çok hevesliyim şu ana kadar vermiş oldugunuz bilgiler için teşekkürler.. deneyimim sıfır sizin söylediğiniz yöntemle başlamak istedim fakat indirdiğim programın yardım bölümü ingilizce bunun türkçesi yokmudur..

313 dedi ki...

malesef yok ama yardım dosyasından anlamak için oyle pekde ingilizce bilmeye gerek yok orta okul ingilizcesi yeterli. hiç anlamıyorum diyorsan yardım aldığın komutun örneğini incelesen bile yeterlidir. Autoit malesef pek yaygın değil tr de. bu blog dışında bulabileceğin en iyi kaynak, katılımsız kurulum(spyware,keylog) vs örnekleri malesef bizimkilerin aklı ancak ona çalışıyor :P Çalışmalarında başarılar, takıldığın bir yerde blogdan yardım alabilirsin veya soru-cevap bölümünde direk sorabilirsin. ben veya bloğa takılan arkadaşlar cevaplamaya calısacağız :)

Adem Sezgin dedi ki...

Slm bende bişi sormak istiyorum.ben yaklaşık 1 yıldır aşinayım bu autoit konusuna.ama katılımsız kurulumlar ve otomatik komut verme koınusunda bilgim var biraz.şimdi ögrenmek istedigim nette arastırdım.mesela facebook.com a giris yaptrıyorlar otomatik sifre v.b bilgiler girilerek.ben bunun gibi seyler inasıl yapabilirim.bende ornekleri var ama.ben kendim herhangi bi siteye giris yaptırmak istiyorum.komutla olucak ama..yardımlarınızı beklıyorum

Yorum Gönder