Script Nedir ?

Öncelikle halk dilinde script, günlük bilgisayar işlerini kolaylaştırmakdır veya programlamayla haşır neşir olmadan, fazla kafa yormadan işine yarayacak olayları gerçekleştirmek isteyenler için bir kaçış yoludur :)

Teknik anlamda script :
Bir programlama dilinin basite indirgenmiş halidir.

Örnek vermek gerekirse; (Auto-it)
Basit bir mesaj kutusunu
MsgbBox("metin")
olarak gerçekleştiririz. bu işin kısayoludur.

Uzun yolu ise şu şekildedir;
$result = DllCall("user32.dll", "int", "MessageBox","hwnd", 0, "str", "metin", "str", "Some title", "int", 0)
Bu komut diğer dillerdede aynı şekildedir misal olarak Visual Basic de;
Private Declare Function EnumWindows Lib "user32" (ByVal lpEnumFunc As Long, ByVal lParam As Long) As Long
hede hödö şeklinde devam eder.

En kolay anlatım şeklinde anlatmaya çalıştım :)

Şimdi gel gelelim script in faydalarına :P

Script, sağlam bir programlama bilgisi gerektirmez, orta düzey demiyelimde, orta düzeyden biraz daha ileri :) düzeyde hafif düzeyde ingilizce bilen bir bilgisayar kullanıcısı, belli bir deneyim kazandıktan sonra rahatca script yazmaya başlayabilir. Gerekirse, gereken kıvama geldikten sonra gerçek programlamayada girişini yapar, gerekmezse orda bırakır, işlerini kolaylaştırır.

Scriptin hitap kesimide zaten bu düzeydeki kullanıcılardır, bu nedenledir ki kullanıcısı fazladır, dolayısıyla kaynak sıkıntısı çekilmez. Forumlarda rahatca bilgilerinizi paylaşır hatalarınızı düzeltirsiniz. Yani çok fazla kişi aynı sıkıntılardan muzdaripdir bu nedenle aradığınızı rahat bulursunuz. Ileri düzey programlamayı bilen bu kadar yoktur onlarda zaten ticari amaçlarda kullandıkları bilgilerini orda burda yaymaz, yada kimseyle uğraşmaz :P Gidip, bilgisayar programcısı bi abimize, "ya abi bana şöyle bişey lazım bi halledebilirmisin ya" demeye gerek bırakmıyacak bişeydir :). Script bizim, bizim gibilerle uğraşmasına olanak sağlayan bir güzelliktir kısaca :P

Script in bana günlük hayatta ne gibi faydaları olur ?

Diyelimki bi oyun oynuyorum, bu oyunda bi döngü var, misal canavarlar var bi tuşa basarak seçtim, sonra başka bi tuşa basarak öldürdüm :P ondanda para düştü yere :P spaceye basarak almam gerek, bunu basit bi halde ben durdurana kadar yapacak scriptimi yazarım, o seçip, öldürüp, toplarken ben diğer işlerime bakarım. :)

Başka bir örnek, excelde veya herhangi bi text editorde çalışıyorum, hergün aynı şeyleri oraya yazıyorum 2 saatimi alıyor :P, bunu bir scriptle, 2dk bile sürmeden halledebilirim.

Örnekler bu şekilde uzar gider. Bunlar basit kısımları, ileri düzeye gelmek isterseniz çok daha profesyonel olaylarda gerçekleştirilebilinir.

Scriptin gerçekleştirebileceği fonksiyonlar kısıtlı değildir aslında, ileri düzeye gelindiğinde dll kullanarak gerçek bir programlama dilinin yaptığı olayların %80 %90 ını yaparsınız, bazı scriptlerde %99 una kadar ulaşabilirsiniz :).

Kısaca script genel olarak bir döngü için kullanılır, sadece değil genel olarak :)
İleride bir programcı olmayı düşünmeyenler için script ;
Pc başında gündelik zorunlu işlere harcadığımız zamanı kısaltmaya, bizi yormamaya, bilgisayar kurslarında sürünmemeye :P yarayan bir otomasyondur.

Piyasa script doludur, herbiri ayrı bir güzelliğede sahiptir :)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bundan daha güzel anlatamazdın kardeş :D

Adsız dedi ki...

Gerçekten tebrikler net te daha iyi bir anlatımı yok.
Teşekkürler

Adsız dedi ki...

klavyene zeval gelmesin

Yorum Gönder